Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

Breaking News

latest

Πλοίο ασφαλείας σε περιπτώσεις απεργιών επιθυμεί ο Μ.Βαρβιτισιώτης

Δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας σε περιπτώσεις παρατεταμένης απεργιακής κινητοποίησης των ναυτεργατών σχεδιάζει το υπουργείο Ναυτιλίας. Το ...

Δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας σε περιπτώσεις παρατεταμένης απεργιακής κινητοποίησης των ναυτεργατών σχεδιάζει το υπουργείο Ναυτιλίας. Το ζήτημα έχει προκαλέσει αντιδράσεις και ο υπουργός Μ.Βαρβιτσιώτης δηλώνει ότι η πρόταση αποτελεί αντικείμενο διαβούλευσης με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Η σχετική ρύθμιση «για τη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας» περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής το οποίο θα συζητηθεί την ερχόμενη εβδομάδα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Όπως αναφέρεται στη ρύθμιση, «για τη διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας, όταν διακόπτεται η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων και των νησιών, για λόγους οι οποίοι δεν οφείλονται σε ανωτέρα βία ή απαγόρευση απόπλου, εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας».
Σημειώνεται ακόμη ότι «το πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας εκτελείται από πλοία τα οποία είναι ήδη δρομολογημένα και περιλαμβάνει συνδέσεις, οι οποίες εξυπηρετούνται από δρομολογημένα, κατά την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο, πλοία».
Στη ρύθμιση αναφέρεται επίσης ότι τα πλοία και τα πληρώματά τους υποχρεούνται στην εκτέλεση του προγράμματος δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας.
Παράλληλα επισημαίνεται πως με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ύστερα από εισήγηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), «το οποίο συγκαλείται εκτάκτως όταν προκύπτει επείγουσα κοινωνική ανάγκη ή ανάγκη η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία», καθορίζονται τα εξής:
Το πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, τα πλοία τα οποία θα εξυπηρετούν τα δρομολόγια, με την επιφύλαξη του δικαιώματος του πλοιοκτήτη για αντικατάσταση πλοίου, ο αριθμός και η συχνότητα των δρομολογίων ανά κατεύθυνση, το χρονικό σημείο από το οποίο τίθεται σε εφαρμογή το πρόγραμμα, το οποίο προσδιορίζεται ανάλογα με τις ανάγκες της χειμερινής και της θερινής περιόδου.
Σημειώνεται ακόμη ότι το πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαθιστά τις συνθήκες τακτικής και ομαλής ακτοπλοϊκής σύνδεσης.
Στη ρύθμιση περιλαμβάνεται ακόμη: «Στους παραβάτες επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο ενδέκατο του ν.2932/2001 (Α' 145).  Και η άρνηση συμμόρφωσης του πλοιάρχου ή του πληρώματος με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα το οποίο τιμωρείται σύμφωνα με το άρθρο 245 και επόμενα του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ν.δ.187/1973 Α' 261)».
Θύελλα αντιδράσεων
Το θέμα της δρομολόγησης πλοίου ασφαλείας έχει προκαλέσει κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης αντιδράσεις των ακτοπλόων αλλά και ναυτεργατικών σωματείων. Τότε σε σχόλιό του στην ιστοσελίδα της δημόσιας διαβούλευσης όπου είχε αναρτηθεί το νομοσχέδιο ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ζητούσε «την άμεση απόσυρση του εν λόγω άρθρου, με το οποίο μεθοδεύεται η επί της ουσίας επίταξη των υπηρεσιών των ιδιωτικών επιχειρήσεων της ελληνικής ακτοπλοΐας».
Στο σχόλιο τονιζόταν ότι «το ΥΝΑ θέτει το σύνολο των εταιρειών επιβατηγών πλοίων στη διάθεσή του προκειμένου να εξυπηρετούν τις κάθε φορά αποφάσεις του, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, χωρίς ουσιαστική αιτιολογία και χωρίς να παρέχει τη δυνατότητα προσφυγής των εταιρειών στη Δικαιοσύνη!».

Την αντίδρασή τους για τη δρομολόγηση του «πλοίου ασφαλείας» έχουν εκφράσει μέσω πανακοινώσεών τους ναυτεργατικά σωματεία όπως η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας τότε σημείωναν ότι δεν τίθεται θέμα απόσυρσης του συγκεκριμένου άρθρου καθώς με την εφαρμογή του διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη μεταφορά αγαθών και φαρμάκων σε 1,5 εκατομμύριο νησιώτες σε περίπτωση μακρόχρονης απεργιακής κινητοποίησης των ναυτικών. Και συμπλήρωναν πως το άρθρο αυτό σε καμία περίπτωση δεν έχει σκοπό να ακυρώσει το δικαίωμα της απεργίας των ναυτικών.


Πηγή : http://news.in.gr/